Måndag o ny vecka.

Just nu är jag "barn"vakt. Inga problem alls. Mimmi sover och Bruno sitter vid dörren och väntar. Ingen av dom kan företa sig nånting när matte är borta. Jag räknas inte in i flocken. Är bara den som tillhandahåller frukosten på morgonen och alla extra godbitar under dagen.
Sovit tokigt inatt. Läste en stund i går kväll men var jättetrött så jag vet inte riktigt vad jag läste. Vaknade av att jag tyckte hela sängen lutade och att jag höll på att trilla ur. Även när jag vaknade kändes det konstigt. Ville liksom hålla i mig. Gick upp och startade igång perkulatorn. Laddar den alltid på kvällen så jag slipper hålla på med det på morgonen. Medicin, värktabletter och kaffe, sen är jag vaken. Kände inte för frukost idag. Jag vet att jag skall ta medicinen med mat men vissa morgnar går det inte. Testade mitt socker samtidigt. Låg på 7. Rätt bra för att vara mig. Sköter mig rätt bra vad gäller kosten. Slarvar ibland. Blir så fruktansvärt sugen på något riktigt sött eller choklad. Köper choklad med hög kakaohalt så behöver jag bara en liten bit. Väldig skillnad på choklad och choklad. Nu skall jag ta mig lite kaffe innan jag går till affären. Fläskfile och klyftpotatis på medlemskortet. Då är det bäst att passa på. Tänkte göra Souvlaki med tzatsiki och klyftpotatis någon dag. Får inte glömma gurka. Tänkte göra lite pressgurka. Gott att ha hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0