Tisdag kväll

Något varmt hela dagen. Just nu är det 24+ här inne. Lite för varmt för mig. Biverkningarna av mina värktabletter är svettningar. Så någon extra värme behöver jag definitivt inte. Jag går i linne hela vintern och utan strumpor. Ändå är jag tokvarm hela tiden. Och då har jag ändå en lägenhet som inte är särskilt varm på vintern. På sommaren däremot är det bastuvarning. Taklägenhet där man får gå ut och svalka sig när det är en riktigt varm sommardag. Förra sommaren hade jag aldrig under 28+. Till och med katterna tyckte det var jobbigt. Hoppas denna sommar blir sval och regnig.
Bruno har lärt sig "sitt". Helt otroligt. Mimmi som redan kan det och även räcka vacker tass, försöker sätta sig flera gånger för att visa, "jag kan, jag kan, kolla på mig matte". Bruno ser mest förvånad ut. Fattar inte varför matte blir så lycklig när han sätter sig. "Okey, blir du så glad kan jag väl sätta mig då." Nu har han också fått en liten pall så han själv kan ta sig upp i soffan. Jättekul. Klarade inte det förut och fick vänta till någon lyfte upp honom.
Min andra dotter var här idag och hämtade lite grejer. Ville naturligtvis hälsa på nya hunden. Men det gick inte. Mimmi är alltid avvaktande mot nya människor och går inte fram till dom hur som helst. Det tar ett tag innan hon försiktigt närmar sig. Bruno däremot gick ett steg längre. När C kom för nära hans matte och skulle klappa honom, vände han sig om och nafsade efter henne. "Kom inte hit, jag vaktar min mamma." Mycket krut i sån liten hund.
Nu är det time för lite kaffe och en sömntablett. Måste vara utvilad i morgon. L kommer och hämtar lasagne som hon beställt och då behöver man vara pigg och utsövd. Efter två timmar med henne fungerar inte hjärnan. Jag brukar vara helt slut efter att ha hört samma saker minst fyra ggr. Det känns som att vakna upp efter att ha varit nedsövd. Bomull i hjärnan och ingenting styr. Men det får gå. Har inget speciellt för mig i morgon. Har kokat pepparrotskött i dag som jag skall ha till middag i morgon, så det är klart.
Försökte vila en stund i eftermiddag men det är som vanligt helt omöjligt. Äldste sonen har ett sjätte sinne för när jag lägger mig och vilar. Det slår aldrig fel. Så fort jag lagt mig, så ringer han. Han brukar ringa nästan varje dag, så jag väntar alltid en timme eller två efter maten innan jag lägger mig en stund. Så länge jag sitter upp är det tyst men så fort jag lagt mig är det kört. Egendomligt är det.
GOD NATT, SOV GOTT, PUSS O KRAM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0