Dags att sova

Hönsmor har varit och fikat. Hon hade bakat och tog med sig både bullar och mjuk pepparkaka. Gott. Mycket att prata om så vi snackade nog till klockan var nästan 10. Det är min sovtid.
Minsta barnbarnet N ringde och talade om att hon sett den riktiga tomten, utanför dagis. Han hade ingen säck. Skulle bara kolla om barnen varit snälla. Har dom det???? Hon vill väldigt gärna prata mat med mig. Vad vi hade haft för mat idag, kassler visste hon inte vad det var. Hon hade ätit ris och kyckling med sås. Det tycker inte hennes bror om. Annars är hennes favoriträtt fiskpinnar och potatismos. Kokt torsk med potatis och äggsås är inte heller så dumt. Vi bestämde lite löst att hon kanske kommer hit på lördag samtidigt som sin kusin, hon med den otrevliga fadern.
Sen ringde min äldsta dotter och talade om att barnbarnet med pappa Bäng troligtvis inte kommer till helgen. Som vanligt, inga under. Får väl lämna in en umgängesansökan. som mormor och farmor har jag laglig rätt att träffa mina barnbarn. Får se vad jag skall göra när jag blivit tillräckligt uppretad. Tycker så fruktansvärt illa om folk som inte har den minsta empati för andra utan bara tänker på sig själv. Går och lägger mig innan jag retar upp mig ordentligt. SOV GOTT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0