Jordskalv

Lite läskigt med jordskalvet på tisdagmorgonen. Knakade rejält i huset. Inte som förra gången, när fönstren skakade lite. Det här kändes riktigt ordentligt. Satt och kollade på TV och det började mullra och soffan och matbord och stolar skakade.Riktigt otäckt. Hörde på nyheterna att epicentrum var utanför Malmö och att skalvet låg på 4,7 på Richterskalan. Om det kändes så mycket här hur kändes det då i Skåne. Hade visst känts ända uppe i Norrköping och Jönköping. Konstig värld vi lever i.
Ingen mer än jag som märkte jordskalvet. Dottern vaknade inte ens. Pratade både med LM och L, ingen hade märkt något. Konstigt.
Nu är det i alla fall onsdag eftermiddag. Har bakat kakor hela dagen. Blir nog inget mer idag. Kanske mjuk pepparkaka. Bullar och matbröd får vänta. Lördag skall jag göra lite julgodis. Tryffel och Rocky road blir det i alla fall. Kanske Daim, men definitivt ingen knäck. För jobbigt. Dottern får göra sin kola. Den är så himla god. Farligt att börja äta för det går bara inte att sluta. Himla bra för mig som har socker.
Fick brev från läkaren idag. Det är inte bra för kropp och själ att ta sömntabletter mer än 2 -4 veckor, så nu ville han att jag skulle komma dit så vi får planera en avtrappning. Jag har fått en ny läkare naturligtvis. Har tagit sömntabletter i snart 9 år och det har dom inte kommit på förrän nu. Genialt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0