Kaffefrämmande

Nu har mitt kaffefrämmande gått (äntligen). Visst är det roligt när det kommer besök ibland. Inte för ofta. Är inte mycket för att sitta och skvallra och kallprata. Men det här besöket är inte som något annat. Helt slut i skallen när hon gått hem. I dag var hon här i två timmar och det är mycket. Hört samma saker minst fyra gånger. Husesyn för att kolla mina tomtar. Kan ju vara så att jag köpt något som jag inte visat för henne. Nu hade jag det men det talade jag inte om. Fick två grytlappar med tomtar på. Naturligtvis kom kommentarer som, "det skulle va roligt att ha en sån" och "om du skall sälja den vill jag köpa" samt den vanligaste nu i jultid, "tittade efter tomtarna på Karlsson, som du köpte två av och som jag inte har, men den fanns inte. Det skulle vara roligt att ha en sån." Finare tiggeri får man leta efter. Hon fick en burk falsk hjortronsylt och ett trepack julburkar. Jättelycklig för det.
Recept på falsk hjortronsylt: 1 kg rivna morötter, 1 kg rabarber skuren i bitar + 1 kg socker. Koka tills det ser syltigt ut. Tillsätt Atamon eller frys in det i små burkar. Jättegott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0