Lång natt

Har varit vaken sen klockan två. Att det skall vara så svårt att sova. Nu är klockan tjugo över sex. Jag har tagit min medicin och ätit frukost. Har plockat lite och lagat en porslinsängel som Svea slog i golvet. Hon är den enda katten som är vaken. Stiger upp när jag gör det, för att inte gå miste om lite ost. Jag tror inte det finns någon som är så tokig i ost som hon.
I dag skall vi åka in till Högsby och handla. Har inte varit där på, jag vet inte hur länge. Kan ju inte ta bussen in, så det var himla snällt att dottern fick låna sin systers sambos bil. Nu tar hon sig till jobbet i julhelgen. Skulle också åka till sin fars grav. Hon har inte varit dit sen urnsättningen och mår lite dåligt för det.
Yngsta barnbarnet skulle eventuellt komma upp några timmar i dag. Mamman skulle till sin syster i Högsby och då släpper hon trollet här. Bäst att vara utvilad när hon kommer. Hon kan prata det barnet. Om allt och ingenting. Så nu tror jag att jag skall tippa i säng en timme. Kanske läsa lite och om jag har tur, kanske somna en stund. Återkommer.
Gick inte att somna om så jag körde igång och gjorde senapen jag började med igår. Blev en lite grovkornig, stark senap. Jättegod faktiskt, om, man som jag, gillar stark senap. Den blir bra till julskinkan.
L  ringde när jag höll på att mixa senapsfröna, så det blev lite kafferast. Ville inget särskilt. Var bara lite pratsjuk. Nu ska jag diska, bädda, duscha och klä mig. Sen ska vi åka iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0