Lucia

Ingen lussade för mig i morse men det var nog lika bra. Har så ont i ryggen, så jag är nog lite grinig. Men lite roligt har det ändå varit idag. Mitt  barnbarn ringde och det händer inte så ofta pga korkad far. Hon kunde inte komma den här helgen, så hon skulle komma nästa helg i stället. Ja, ja, det är långt dit. Får väl se vad som händer. Tror inte mycket på det, men under har ju hänt förut. Dom behöver ju inte lova henne om dom vet att dom inte tänker hålla det. Fattar inte varför man gör så  mot ett barn. Men som sagt, under har skett.
Sen kom annat barnbarn på besök med jultidningar jag beställt. Inga tidningar direkt. Kalender och en bok om sekter och hemliga sällskap. Brodern var inte med. Spelade hockey tror jag. Men dom kommer hit på julafton en stund. I morgon skulle deras far (min son) komma och hälsa på.
I kväll är jag hundvakt. Dottern är ute och svirar. Vet man hur hon mår i morgon. Inte av för mycket att dricka, men hennes värk i knäna brukar bli så mycket värre.
Har strukit alla juldukar och skall väl plocka lite i kväll. Inget att se på TV, det är ju lördag.  Så det blir en lugn kväll. Får väl lägga mig tidigt. Hundarna kommer antagligen att stimma som sjutton i natt när dottern kommer hem. Dom är inte vana att det ramlar in någon här klockan halv tre på morgonen. Tur att det inte händer för ofta.
I går kväll ringde min näst äldste och sa att jag kunde kolla på mitt äldsta barnbarn på Youtube, så det var jag ju tvungen att göra. Vet faktiskt inte hur många år det är sen jag träffade henne. Men det är väääldigt länge. Hon har visst börjat ta kontakt med sin far. Något som var helt nerlagt förut. Bra att det börjar ordna sig. Även om jag inte sett henne skulle jag nog känna igen henne. Hon är så fruktansvärt lik sin far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0