Snö eller inte snö?

Snön kommer och går. Vinter ena veckan och höst den andra. Igår var det vinter här utanför men det tog slut. I morse när jag gick upp (klockan 3) så var det grått och trist. Har druckit kaffe, tagit medicin och skrivit. Det är jobbigt med dom här sömnlösa nätterna. I dag skall jag försöka få upp alla julkartonger från källaren. Känner för att julpynta nu. I och för sig går det inte få julfint när man inte kan ha mattor för hundarna och inga dukar för katterna. Vet inte vad som flugit i Mimmi och Rambo. Dom har blivit precis konstiga. "Får Märta kissa på golvet, så får vi". Skall de vara så. Hur får man bort såna idiotgrejer. Rambo pinkar revir naturligtvis. Men Mimmi? Jag håller på att få spelet. Kastrering för Rambo? Jag har hotat dom. Det skall vara mattor på golven till jul. Behöver jag ta bort en enda, får dom sova i boden ute. Så blir det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0