Sömnlös i Berga

Nu är klockan fyra. Har varit uppe sen två. Kan absolut inte sova. Har plockat upp tomtar, druckit gammalt kaffe och kollat på "Groomer has it". Lagt mig och släckt två gånger men det är totalt omöjligt att somna. Julmarknaden i lördags tog knäcken på mig totalt. Har så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Gör ont att ligga, sitta för länge, stå och gå. Får skaffa en trapets och hänga i knävecken. Just nu äter jag värktabletter så att jag mår illa. Man vet ju så väl att det inte hjälper att överdosera, men när värken inte ger sig är det lätt att ta en eller två tabletter till. Mitt blodsocker är inte heller så där helt okay. Det är mycket därför jag sover oroligt eller inte sover alls. Mitt eget fel. Har slarvat lite för mycket med choklad och skumtomtar. Får ta och skärpa till mig. Svea (katten) har levt rövare hela natten. Hon kan inte leka med dom andra katterna eller hundarna. Det är hon för fin för, så hon leker själv när alla andra sover. Det värsta är att hon skriker när hon spekar runt och den katten har röstresurser. Rädd att hon skall väcka hela huset. Nu har hon i alla fall lagt sig igen. Vaknar inte förrän jag kör igång perkulatorn. Då sätter hon sig på köksbordet och väntar på ost. Jag vet ingen som är så galen i ost som henne. Särskilt mögelost. Sune är väldigt petig med maten och äter inte gärna innan dom andra ätit. Riktig gentleman. Damerna först. Gunsan är först vid matskålen och sist därifrån. Hon äter som om det vore hennes sista måltid och när man ser henne äta kan man tro att hon inte fått någon mat på flera veckor. Issa, vår inhysning, morrar när hon äter. Även om det inte finns någon annan katt i närheten. Hon var besvärlig med maten när hon kom hit, men nu äter hon allt och gärna hundmat. Kanske därför som hon morrar. Nu är klockan snart halv fem. Ska försöka sova en stund. Annars vevar jag ihop några kakdegar. Återkommer under dagen.

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Hej.



Gå gärna in på min blogg och lyssna och kommentera gärna på våran nya låt =)



TACK på förhand//

Sandra Gee

2008-12-09 @ 04:32:10
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0