Fredag kväll

Dom som skulle ha Märta har försvunnit totalt. Var hit förra fredagen efter att ha kämpat för att få ihop pengarna för Märta. Skulle packa och flytta till Motala och sen komma ner och städa lägenheten, lämna bilen och hämta Märta. Har ringt, messat och mailat men inte hört ett dugg. Vet faktiskt inte vad som hänt. Värsta ovädret drog ju igång när dom skulle flytta så man får väl hoppas att inget hänt. Har beslutat att vänta till söndag kväll eller måndag. Hör vi inget då åker hon ut på annons igen. Satte ut Albin på Blocket ikväll. Får väl se vad som händer. Har fått flytta upp kattlådorna på kökssoffan som står i hallen.Albin är i dom och gräver och hoppar runt. Luktar ju inte nyponros efter det vill jag lova. Var tvungen att bada honom ikväll. Kan ju inte ha en hund som luktar kattlåda om någon kommer och vill titta på honom. Hade tänkt skriva lite varje dag, men icke. Alltid kommer det något annat ivägen. I dag hade jag besök och sen var jag helt slut i huvudet. Hon kan knäcka en totalt. Ett evigt malande om ingenting. Blir så trött på mat och tomtar och mat. Dottern var i Oskarshamn på jobbet och hade Albin med sig. Trodde han skulle vara trött när dom kom hem. Icke. Fullt ös direkt. Lagade middag, isterband och stuvad potatis. Sen blev det en stunds vila. I morgon måste jag ta upp adventsstakarna från källaren. Alla fönster är putsade och julgardinerna upphängda. Rött och fint i alla rum. Skall bli rätt mysigt att få upp alla tomtar faktiskt. Köpt på mig en hel del. Gått från en låda med julpynt till 5 eller sex. Plus alla stora tomtar som redan står här uppe. Nu börjar det bli sovadags. Sov väldigt dåligt natten till idag. Löste korsord ett par timmar. Ville inte sätta mig vid datorn och riskera att väcka valparna. dom hör minsta lilla ljud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0