Onsdag

Albin skäller så fort han hör att jag är vaken. Sen är det godmorgon-procedur med klättrande och pussar innan alla valparna rusar ut i köket för frukost. Albin sitter vid diskbänken och skäller för att tala om att jag måste skynda mig. Han är jättehungrig. Efter frukosten är det fullt ös igen. Katter som ska jagas och skor som skall släpas runt.  Sen är det sova igen. Just nu sover dom. Klockan är sex på kvällen och det är en mat och lekstund kvar innan dom sover för natten. I kväll skall dom få risgrynsgröt på vassle. Det gillar dom. Gjorde ost för två veckor sedan och fick vassle som jag frös in. Gott att ha till brödbak.
I dag har det varit full rush. Först var tomtemor här och surrade om tomtar och burkar och jul och vilken mat hon åt i går och vilken mat hon skall äta i morgon osv. osv  osv. Hon är l i t e jobbig. Sen hann jag laga middag och äta innan hyresvärden kom med en ny spis. Inte dåligt. Nu kanske jag kan koka havregrynsgröten snabbare än den halvtimme det tagit hittills. Min kompis karl kommer och installerar den i morgon efter jobbet för det kunde naturligtvis inte hyresvärden göra. Han hade ingen aning om hur det skulle lösas. som vanligt. Nu skall jag bara försöka få lite ordning på badrummet också och en balkong. Ja balkong finns ju,men räckena är rivna och golvet uppbrutet. Så några grillkvällar på balkongen var det inte i somras. Sen skall han inte sätta upp någon skiljevägg mellan grannens balkong och min. Vi får dela och hur kul är det. Ja, ja nu är det vinter först sen får vi se vad som händer.
Dottern har åkt iväg med kompisen för att byta däck på bilen så då passar jag på att slöa lite innan dom kommer tillbaks.
Nu ringde en tjej från Lindsdal. Hon och hennes kille ville komma och titta på Ajax. Skulle bara ge hästarna mat och sen tar det väl åtminstone en timme att köra hit. Får väl röja lite. Hur nu det skall gå till när det står en spis mitt i hallen. Får väl försöka flytta på den så dom kommer in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0