Tisdag

Valparna började leva rullan strax efter sju. Välling och ostsmörgås. Nu är dom tillbaks i lådan efter en timmes lek. Medicin och kaffe. Ingen idé att lägga sig igen. Barn och barnbarn på besök idag annars inget särskilt. Pensionen slut så nu blir det nudlar resten av månaden. Eller hundmat kanske.
Albin och Ajax ute på förnyad annons. Färdiga för leverans i helgen.
Jönköping är nog inte en stad jag skulle flytta till. Har hört att nästan alla är religiösa och dessutom finns det inga lägenheter där. Har jag hört alltså.
Dottern skall jobba ikväll jag får vara hundvakt. Går nog. Mimmi och Rambo ligger bara och väntar på att hon skall komma hem så det är lugnt.
Inga barnbarn idag bara äldsta dottern. Barnbarnet ville hellre gå på tyskalektion än hälsa på mormor. Skönt så länge dom tycker skolan är rolig. Hade varit roligt om hon varit med, har inte träffat henne på länge.
Tisdagen snart slut och jag är också helt slut. Rambo tröttnade antagligen på Mimmis busande så honom har jag haft i famnen hela kvällen. Ville inte vara på golvet alls. Bara gnällde och skulle upp.
Sonen ringt från Linköping. Har ont och är trött. Har varit uppe två gånger men det var jobbigt tyckte han. Gör för jäkla ont, svimfärdig och illamående. Han får ta det lilla lugna.
Mimmi har levt rullan hela dagen. Jag trodde hon skulle hålla sig lugn som hon brukar när inte matte är hemma. Icke. Hon har varit sjövild. till och med varit i valphagen och vält deras vattenskål. Men valparna sover gott när mamma jagat dem ett par timmar. Jag lär nog inte behöva något sömnpiller ikväll. Länge sen jag var så slut. Det var nog när ungarna var små och dagarna gick i 150.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0