Färdigmålat

Nu är allting färdigmålat och klart. Till och med hyllan i köksfönstret blev färdigmålad i dag. Köket blev så bra. Skåpet kommer in i morgon. Sen är det bara lite smågrejer jag vill ha. Vita stolsdynor med volang till köksstolar och matrumsstolar. Det skall jag nog sy till veckan. Måste ha innerkuddar 50 x 50 till dom. Vitt virkat överkast och gärna en sängkappa (kan jag nog också sy). Lapptäcksplädar, quiltade, till soffan och en vit matta. Lite tokigt, jag vet. Med hundar och katter ska man inte ha vitt, men det finns ju tvättmaskin. Såg en så´n söt träsoffa på Blocket i dag. Vill ha. Just nu är dottern rätt så less på målandet, så jag får väl ta det lite lugnt ett tag. Kan i och för sig måla själv, men jag är lite för otålig. Vill ha klart i går helst. Dottern är lugn och noggrann. Inget slarv och hafs. Sen när hon målat klart, har jag gått efter med sandpapper och slipat på allting. Nött ner så det ser slitet och använt ut.
Nu är det i alla fall dags för sängen. Ska bara plocka upp mina två djur. Dom får ligga inne hos mig i natt. God natt! Återkommer  fram på morgontimmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0