Lång natt igen

Sovit mellan halv elva och tre. Inte mycket, ändå är jag inte trött.Suttit och letat efter en blogg med en speciell grej till köksfönstret, som någon snickrat ihop. Vill ha en så´n och tänkte att min duktiga snickare kunde fixa det. 1 april i dag. Bäst att se upp så man inte blir lurad. Lurade alltid ungarna när dom var små. Äldsta dottern var det inga problem med. Bara rusa in på morgonen och hojta "Det står en rosa elefant ute i trädgården". Yrvaken gick hon på det varje år. Nästan ramlade ur sängen, ivrig att inte missa elefanten. Ärligt, så var det hennes far som hade detta "lur" till henne varje år. Trodde att hon nå´n gång skulle stanna i sängen, men icke. Undrar om det går att lura henne med det i dag?
Tror att man är lite extra vaken i dag och misstänksam mot allt som sägs. Kan ju vara nå´t lurt. Annars blir det väl inget särskilt idag. Måla färdigt och så skall jag plantera några avläggare av Karlbergare. Har väldigt dåligt med blommor just nu. Av någon anledning trivs dom inte i den här lägenheten på vintern. Dom som klarat sig, börjar komma igång lite sakta. Min änglatrumpet, som jag klippte ner helt och tog skott av, är riktigt på gång. Den jag klippte, börjar som vanligt komma nytt bredvid gamla stammen och skottet jag tog har växt en bra bit. Har ingen aning om hur jag ska sköta änglatrumpeter. Ska dom klippas, planteras om eller bara låta vara? Nå´t rätt gör jag väl eftersom dom växer, men skulle vilja att dom buskade ut sig mer. Får väl kolla om jag hittar nå´t i krukväxtboken.
Nu skall jag i alla fall hälla upp lite kaffe och fortsätta leta efter den försvunna bloggen. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Äldsta dottern

Näpp det går icke att luras med elefanten i år. Inte ens om den är rosa. Ska passa mig så ingen lyckas lura mig överhuvudtaget idag,men det kommer ju gå käpprätt åt ****** Ha en bra dag!

2009-04-01 @ 08:11:55
Postat av: Tgirl

Jag klipper bara ner mina så jag får dom hanterbara. Nu har dom vattnats ett tag och står framme i ljuset(och värmen, ganska tidigt eftersom jag jag hämtade dom från garaget för nån månad sen då)och det bladas och växer lite ojämt men ska börja med Blå Korn snart tänkte jag.

Tror inte jag klipper ner dom igen, beror på om jag får ut dom eller inte genom dörrarna.

2009-04-04 @ 09:00:01
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0