Lördag o bara skit på TV:n

Skulle ta det lugnt i dag och vi har absolut försökt. Efter middagen, stekt dubbelpanerad torsk, kall äggsås och potatis, struntade jag högaktningsfullt i disken. Kollade på Roomservice med superfjanten Peter Siepen och den han gör ju ingen människa glad. Sen ringde Laila om lägenheterna och det blev ett snabbsamtal med både henne och Lasse. Skall kolla efter påsk. Disken stod kvar i alla fall. Inga har semester, så det var bara att sätta igång. Dottern for till Högsby och köpte smågodis, kom tillbaks och började riva ut en svart byrå som ska målas. Så nu är hon igång med slipmaskinen igen. Så var det med den vilodagen.
Stordottern kommer antagligen att fråga efter receptet på äggsåsen, så här kommer det: 1burk creme fraishe, 1-2 msk majonäs, 4 hårdkokta ägg, 1 knippa dill, några droppar citron, salt och peppar. Receptet hittade jag på Kryddburken. Blev jättegod till fisk.
Bloggen som jag letat efter i flera dagar, fanns mitt framför näsan på mig. Blogg som jag läser varje dag, Pennys House. Minnet började så sakta återvända och jag hade en svag aning om att det var nog där jag skulle leta.
Börjar få lite beslutsångest, när det gäller lägenheterna. Den jag ska titta på efter påsk är dömysig med alla gamla skåp kvar i köket. Dessutom skulle jag få målat och tapetserat samt nya golv. Enda felet är att det är två höga fönster i varje rum så det fordras många nya gardiner. Den andra lägenheten har uteplats och små bra fönster som jag har perfekta gardiner till, men den ligger på ett ställe där det varit mycket bråk. Så nu velar jag lite. Tänka, tänka. Måste ta lite kaffe och min napoleonbakelse. Återkommer kanske.

Kommentarer
Postat av: Stordottern

Tänka sig att jag redan hade det receptet =)

2009-04-04 @ 21:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0