Onsdag - Torsdag

Igår var LM här med både smörgåstårta och vanlig tårta. Hon fick en hängare som jag målat, som hon tjatat om rätt länge. Vid middagstiden åkte vi hem till Laila för att kolla den framtiida loppisboden. Blir en hel del att göra, men det fixar vi. Hundarna fulla med hönsskit när vi åkte hem. Lämnade dom hemma och åkte till Karlsson och Konsum. Beställde pizza som vi tog med hem. Orkade inte laga mat. Slöade resten av dagen. På kvällen, innan Rent hus, delade vi tårtorna med hundarna. Dottern badade alla tre efter sista kissrundan. Jag var helt slut, så jag la mig först av alla. Händer aldrig, annars. Vaknade i natt med Rambo och Mimmi i sängen. Mimmi sover aldrig hos mig annars. Men alla var trötta efter en lång dag ute, följt av bad.
Nu  har dottern åkt till Karlsson för att kolla om nya vindrutetorkare. Jag skall försöka få på mig lite kläder och bädda min säng. I eftermiddag-kväll kommer barnbarnet från Blomstermåla. Stannar till i morgon.
Hade inte ont på hela dagen i går. Hoppades på att tabletterna funkade. I dag märkte jag att det gjorde dom inte. Inte än i alla fall.
I dag är det skärtorsdag. Alla häxors resdag. Fick ett mess igår om när jag tänkte åka. Blir nog ingen resa i år eftersom N är här. Tror inte hon vill följa med. Sist jag frågade henne tyckte hon det var bättre att ta båten.
Ringde även barnbarnet i Kristdala. Dom som lovade att börja svara i telefon. Det gör dom fortfarande inte. Tänkte hon kunde komma hit och träffa kusinen samt storasyster som kommer på fredag. Blir så trött på folk som bär sig åt som idioter. Sitter i rätten och lovar att dom ska underlätta och uppmuntra barnbarnet att ringa till mormor och svara när jag ringer. Jo visst. Veckorna efter rättegången ringde jag varje dag. Inget svar och ingen som ringt. Idioter. Slår ju som vanligt tillbaks på dom själva.
Nu ska jag klä på mig. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0