Söndag

Lite slö morgon. Dottern har tagit med sig Mimmi till Oskarshamn. Skulle hälsa på kompis med hund Vita. Jag segar lite. Skall sy lite och fixa två par byxor till dottern.
I morse, när jag gick upp, hade någon/några roat sig med att välta en stor lerkruka utanför kaféet. Jord och blommor över hela gångvägen. Så fruktansvärt korkat. Då har man inte mycket till liv, när man ger sig på blomkrukor.
Var en sväng till macken igår. Inget speciellt. Åkte ner till andra loppisen. Dottern köpte en cykel och jag hittade en korg, sju kryddburkar och en flaska till dressing. I bland har han mycket grejer och då får jag verkligen hålla i mig för att inte handla för mycket. Nu blir det väl mycket små gårdsloppisar framöver. Brukar finnas en hel del fynd. Har blivit lite loppisfrälst på gamla dar. Finns ju så otroligt mycket.
I går stickade jag färdig koftan till Lukas/Love/Melvin och i morgon ska jag köpa svart garn och sticka honom en döskalletröja.
Nu ska jag dricka lite kaffe och klä på mig. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0