Tisdag

Har sovit rätt bra, den tid jag sov. Somnade runt fyra tror jag och sov till halv åtta. Med en kissepaus vid sexsnåret. Ja det ska ju bli bättre med den nya medicinen. Återstår att se. Hur jag ska orka gå 10- till 15 000 steg när jag inte kan sova, fattar inte jag. Men det finns väl en mening i detta också.
I dag blir det i alla fall inget målande. Bara lite röj och städ så det är något sånär till påsk. Sen kan det bli ett ordentligt röj under dagen, men det återkommer jag till i så fall. Bara en vecka kvar till nytt barnbarn. Då har jag tio. Kan det räcka sen mån tro?  Börjar få svårt att hålla reda på dom. Stod en tant vid apoteket i går, säkert tio år äldre än mig. Hon skröt om sitt barnbarn. Dottern fått en son i oktobober. "Så nu har jag ett barnbarn,som är sex månader." Vadå, ETT barnbarn. Vad sjutton styr dina ungar med? Är det bara mina som ska befolka jorden? Visserligen har jag fem ungar, så några barnbarnblir det ju. Men människan hade ju också fem. Men dom studerade, gu bevars. Det har mina också gjort. Biologi, sexualkunskap. Mallgroda. Jag har i alla fall tio gulliga barnbarn. Vad har du? Skulle bara vara kul att få träffa dom eller åtminstone prata med dom innan dom fyller arton. Fredag kommer i alla fall Jullan. Hon är MIN eftersom det var jag som klippte navelsträngen. Det blir ju nå´t speciellt när man varit med vid leveransen. Välkommen Jullan, det var så länge sen. Ska bli så roligt att träffa dig igen. Vi har sparat mycket disk och städning åt dig, så du inte ska få tråkigt. Lite strykkläder kan jag nog alltid fixa fram också. Och fönstren behöver putsas och............Skojar bara.
Nu ska jag ta lite mer kaffe innan jag kör igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0