Torsdag eftermiddag

Städat och klart för helgen. Kycklinggryta står och puttrar på spisen. Hundarna kammade och fina.Bara jag som ser ut som ett troll. Eller häxa. Tror jag skall ta ett bad i kväll. Länge sedan. Blir bara dusch. Sol ute i dag också. I går jagade vi runt efter påskfjädrar. Fanns inte nå´n stans. Egendomligt. Brukar ju alltid finnas både på ICA och Konsum. Men icke. Nu kommer dottern och säger att det finns fjädrar på Konsum. Vita. Skickade henne att köpaett lass. Så nu måste vi ut och plocka ris. Gillar inte björkris. Blir så kletigt. Men det finns både syren, äpple. päron och lönn här utanför. Samt lite annat vid sidan av parkeringen. Så det löser sig. Äppelkvistar blir jättefina när blommorna slår ut. Körsbärsträd har vi ju också kom jag på. Annars är det ju bara att beställa fram färdtjänst. Nu skall jag köra igång potatisgrytan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0