1 augusti

I morse kändes det i luften att hösten är på gång. Riktigt varmt kan det bli fortfarande. Men kvällar, nätter och morgnar är kyligare. Så skönt.
Hasade mig upp halv sex. Kände kaffedoften. Nu börjar jag komma i gång efter medicin och värktabletter. Ska försöka komma i gång och städa i dag och hoppas på att få upp mitt skåp. Ringa stordottern under dagen. Vet fortfarande inte om dom kommer i morgon eller inte. Men det märker jag ju i och för sig.
Hundarna har i alla fall varit ute på dagens första kissrunda. Nu ligger dom som vanligt, som döá sillar. Mimmi är inte lika aktiv längre. Stor om magen. Två veckor kvar till vi kan börja nedräkningen. Är svårt att veta om man ska räkna efter första parningen eller sista. Hon äter som en häst. Alltid hungrig. I stället för mat två gånger om dagen, kan det bli både tre och fyra. Hon får både torrfoder och burkmat. Rambo och Vita blir lite tjuriga för att dom inte får lika mycket mat. Men nå´n måtta får det vara. Rambo kan äta hur mycket som helst. Till slut blir han som en boll och det vill jag inte.
Nu ska jag klä på mig, bädda och börja plocka lite. Sen måste jag försöka ta mig ner till affären också. Men först lite kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0