Kväll och vaaarmt

Det är så jäkla varmt så jag tror jag avlider. Är som en bastu här inne. Trots att fläktarna går för fullt. Ringde Boxer i eftermiddag. Samma visa som förra gången. Trycka in1 eller 2. Svara ja eller nej. Tills en röst talar om att man kopplar mig till en tekniker. Kunde dom väl gjort från början. Hur någon skall kunna laga ett fel, som tror att Högsby ligger utanför Stockholm, det övergår mitt förstånd. Efter mycket tjafs och vändande av kort, kom han fram till att antingen var boxen trasig eller så var det korten. Det hade jag kunnat tala om direkt. Nu skulle han i alla fall skicka två nya kort och så skulle en tekniker från huvudkontoret ringa mig i kväll eller i morgon. Varför då?? Har ju inte fått korten än. Fattar nada. Men det löser sig nog. Dottern slet fram dammsugaren när jag skullekollapå Familjen Annorlunda. Så var den TV-kvällen förstörd. Som vanligt har hon farit fram som tanterna i "Rent Hus". Jag och hundarna är i vägen hela tiden. Vi blev inkörda i vardagsrummet och fick sitta hoptryckta i soffan. Ja, inte Mimmi. Hon fick ligga i hundsängen med valparna. Hon har kommit på ett nytt sätt att mata dom. Lägger sig på rygg och sen får dom ta sig upp till maten bäst dom kan. Riktig utmaning för dom små liven. Det blir högt att kliva till mammas tuttar. Vid matdags får jag hålla mig från köket. Hör Mimmi att jag börjar laga mat eller öppnar kylen, kommer hon som ryk och dra. Då stänger hon mjölkbaren direkt. Ungarna får vänta på lillturen. Men växer gör dom.
Nu är det i alla fall sovadags. Medicin, värktabletter och ett litet sömnpiller. Men först kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0