Lördag eftermiddag

Sonen kom upp med mattan jag fick och jag fick också hjälp med att få upp skåpet (bild kommer). Nu har jag plockat och grejat. Skall ta ut hundarna en sväng och sen börja med maten.
Hundarna rastade och potatisen kokar. Köttgrytan färdig. Har strukit köksgardiner som skall upp. Lovade stordottern att hon skulle få dom jag har uppe nu. Så blir fönstret putsat också. Behövligt. Tar resten av fönstren nästa vecka.
Något varmt, fast det var så kyligt i morse. Efter mat och disk blir det städning. Dammsuga och torka golv. Jag har plockat hela dagen, tycker jag. Ändå kan jag nog plocka ett tag till. Måste vattna alla växter. Torkar snabbt när solen ligger på hela eftermiddagen och kvällen. Änglatrumpeten dricker hur mycket som helst.
Städat och klart. Klockan är nio. Himla snyggt med mattan. Men inte roligt om den blir skitig. Nu ska jag duscha och sen är det kväll. I morgon kommer stordotter med sambo och hela drösen med ungar. Hans, hennes och gemensam. Hujedamej. Räknar kallt med att jag är skitslut i morgon kväll. Rambo blir i alla fall lycklig. Han är helsåld på dotterns sambo. Lite kaffe innan duschen sen lägger jag av för i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0