Sanslöst

Hur många år har jag haft ont och jobbigt på morgnarna? Hur många gånger har jag förklarat det för både min gamla läkare och den nya? Varför har ingen sagt : "Ja, men då skall du få en långtidsverkande värktablett, som du tar på kvällen, så har du inte ont när du går upp. Hallå!!!! Varför har ingen kommit på det? Fel läkare? Min gamla läkare hade jag i över 25 år. Han kunde mig utan och innan. Inte ens han kom på en så enkel sak. Tar en retard när jag lägger mig. Kommer enkelt ur sängen på morgonen. Utan att stappla fram som jag gick på glas eller glödande kol. Där varje steg känns som någon vrider om en kniv i ryggen. Ja, ja man blir tydligen aldrig för gammal för att förvånas. Nu är det bara att hoppas att min nya läkare håller med om det och skriver ut det jag behöver.
Vaknade klockan fyra i morse. Utvilad. Har druckit kaffe och tagit medicin. Fyllde på med retard och mår himla bra.
Mimmi är smal som en speta. Tänk om en annan sett ut så efter att ha fött åtta barn. Nu har jag bara fött fem. Men speta blir jag nog aldrig mer. Vägde 45 kg efter att ha fött första sonen. Gick upp 9 kilo och gick ner 12. Men det var den graviditeten. Sen gick det åt andra hållet. Läste föresten att Mimmi fick "barn" samma dag som Sanna Lundell och Mikael Persbrandt. På tal om onödigt vetande. Fast dom fick ju bara en "Åke Lo", Mimmi fick fem.
I går kväll fick vi ta in hundsängen i vardagsrummet. Med valpar och Mimmi. Hon ville inte ligga ensam när vi kollade på film. Hur man nu kan vara ensam med fem barn. Killen är fortfarande den pipigaste. Inget konstigt i och för sig. Killar är väldigt gnälliga av naturen. Dom två vita tjejerna kravlar runt i lådan på upptäcktsfärd. Sen hittar dom inte mamma när dom blir hungriga. Hundar flyttar ju inte på sina ungar som katter gör, så hon ligger bara och tittar på dom och piper.
Nu är det dags för lite mer kaffe. Vet ännu inte vad som händer i dag. Det vanliga fredagsköret antagligen. I morgon blir det nog loppis. Var väldigt länge se´n.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Men gud va skönt att höra!!! Har tänkt på dom ett tag nu sen du skrev att du inte kunde ställa en klocka som jag gör och sova en stund tills dom verkar. Dessa funkade ju inte för mig att ta så som jag gör, fick ju ta två för att öht ha någon effekt nrä jag skulle upp. Men gissningsvis släpper dom för lite dos för det ska räcka för mitt bestyr att kunna röra mig på morgonen.

Jag hade faktiskt aldrig en tanke på att själv ta dom när jag la mig för att både sova och vakna utan smärta. Risken hade väl varit dock att jag vaknat kl fyra kanonpigg och börja styra.

Nä, kör du på dom och kolla så dom verkligen fungerar och så ta ett snack med läkaren igen. Har man(iaf som jag)en grym osynlig värk får man själv fan lyckas hitta rätt mediciner och doser och kombinationer. Sen tala om för dom högutbildade läkarna vad som fungerar och ordinera egna recept. Hmpf...

2009-08-21 @ 08:48:06
URL: http://tiagirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0