Sovadags

Jaha, så var det kväll och i morgon börjar en ny vecka. Måste ringa Boxer igen, så jag kan se på TV. Inte för att det finns så mycket att titta på, men jag vill själv bestämma om och när jag vill titta. Kollade på film i kväll. "Gökboet" med Jack Nicholson. Gammal men skitbra. Såg den första gången på Roxybiografen i Mönsterås, med barnens far. De som drev biografen var ett gammalt cirkuspar. Kommer sjutton inte i håg vad dom hette.
Mimmi är  tokförbannad på Issa. Vill se henne död och uppäten. Nu spelar det ingen roll längre om hon kommer för nära ungarna. Hon finns, därför ska hon slitas i stycken. Stackars katt.
Rambo, den ärthjärnan, försökte få valparna att leka med hans strumpa. Kanske går, men dom kan inte springa så fort. Men vänta ett par veckor, så får han problem.
I morgon blir det nog lite städning. Bäst att passa på medan dotra är ledig. Uppsatt på jobb hela slutet på nästa vecka.
Pratade med sonen i dag och talade om att jag gått och varvar upp. Börjar bli riktigt heligt förbannad. Biter ihop för nu i alla fall. Får se vad som händer. Blir galen på folk. Varför?????
Vita ryan är i alla fall tvättad och ren. Världens bästa tvättmedel till möbler och bilsäten finns på Karlsson. Funkar på allt tyg. Tvättade hela hörnsoffan med det och den blev som ny.
Jacobi hette dom. Man och hustru. Jobbat som trapetsartister tror jag. Faller också under onyttigt vetande. Bodde över biografen i en helt otrolig lägenhet. Såå mycket grejer. Spetsar och tingeltangel. Jag har lite minne kvar i alla fall. Biljetter och godis köpte man av frun i den lilla luckan. Mannen rev biljetten och visade oss till våra platser. Bra samarbete dom emellan. Sen rökte han hela tiden. Cigarriller. Tur att det inte tog eld. Dåligt med nödutgångar och gamla stolar, hårda att sitta på.
Nähä, nu är det godnatt. Back tomorrow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0