Svea



Satt uppe och bläddrade bland bloggar för att få lite inspiration. Halv sju tog jag en bok och gick och la mig igen. Läste lite och tänkte att, kan nog somna om. Då kom Svea. När hon blir riktigt kelig, ska hon absolut slicka mig på näsan. Hon har gjort det se´n jag fick hem henne. Och när man blundar och precis skall till att somna är det riktigt irriterande med en sträv kattunga. Hon ger sig inte heller. Så det var bara att gå upp. Medan jag gick på toa igen passade Mimmii på att ha "skit"roligt. Hennes mage är inte så rolig efter valpningen. Svart, kletig avföring efter fem efterbörder. Så nu har jag torkat golvet i köket. Såå roligt.
I dag tror jag definitivt att det blir lite loppisbesök. Om det går att lämna Mimmi ensam. Hon var ju väldigt gnällig och orolig när dottern var i väg i går. Hon vill gärna inte vara ensam. Så vi har fått tagit upp gamla hundsängen och ställt den i vardagsrummet. Där ligger hon och valparna när vi tittar på TV. Ja, nå´n rättvisa får det ju vara. Får Vita och Rambo vara med så skall hon också det. Hon vill inte ligga ensam och övergiven i ett mörkt rum. Hu, så hemskt. Kan ju gå miste om nå´t.
Nu är det i alla fall dags för nästa kopp kaffe. Bädda och klä på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0