10 december

Bara 14 dagar kvar till julafton. Har fått upp alla lådor från källaren och börjat plocka upp. Dottern jobbar hela dagen så jag skall försöka få i ordning det mesta. Sen kan jag börja koncentrera mig på julmat och julgodis. Blir inte så mycket. Men det säger jag i och för sig varje jul. Men vissa grejer bara måste man ju göra till jul. Skinka, ättikströmming, köttbullar, revben och jansson. Det är dom 5 måstena. Sen kommer det alltid till så´nt som man är uppväxt med. Inte knäck, det är för bökigt. Men lite godis blir det.
Har fortfarande inte kunnat smälta hur lätt det är att gå ut med hundarna utan koppel. Så smidigt. Har blivit lugnare inne också. Vita är ju inte den lekfulla typen precis även om hon fick ett ryck i går kväll. Hon snurrar och steppar när hon skall leka. Ser faktiskt rätt roligt ut.
Nu blir det i alla fall en kopp kaffe till innan jag kör i gång.

Kommentarer
Postat av: Fia

mina kanelkakor är ju ett måste oxå =)

2009-12-10 @ 10:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0