11 december

Två dagar kvar till lucia. December går för fort. Har i alla fall fått upp alla julgrejer. Nästan. Mysigt med allt rött och alla tomtar. Stora sonen kommer upp i helgen för att hämta furminatorn han(jag) köpt på Tradera. Provat den på Vita och Svea. Helt suverän att ta bort fällande hundpäls. Det var ett himla bra köp. Men det återstår förstås att se om den funkar på Lennart. Han har en päls, som är som två pälsar.
I dag blir det väl lite småplock bara. Dottern jobbar till tolv och sen skall hon få åka in till Högsby och hämta paket. Blir ingen mat i dag. Orkar inte stå och laga till en person, så hon får ta pizza eller nå´t. Min mage brakade hop i går så jag tillbringade största delen av eftermiddagn och kvällen på toa. När vi ändå är inne på onödigt vetande. Var helt slut klockan nio, så jag gick och la mig. Verkar ha lugnat ner sig i alla fall men jag vågar inte chansa, så det blir inget ätande i dag.
Regnet skvalar utanför och jag som trodde det skulle bli snö. Men det skulle eventuellt komma lördag eller söndag.
Nu ska jag ta en kopp kaffe till och ställa mig i diskbaljan. Ja, ja, inte ställa mig i den. Var för trött i går efter allt toalettspring, så middagsdisken står kvar. Inte roligt. Men nu skall den väck. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0