2 dagar kvar till jul

Här är det kallt. Termometern visar bara 14 grader inne och alla element är kalla. Får ringa hyresvärden så det blir fixat. Bara hoppas på att dom är hemma och inte i Thailand hos sonen. För då blir det inte roligt. Till och med jag fryser och det gör jag inte i första taget. Gick upp tjugo över sex och tog min medicin. Perkulatorn i gång och jag har fått första muggen kaffe. Så nu börjar jag vakna ordentligt. Blir lite stimmigt i dag. Städa, ta upp granen och klä den, in till apoteket och hämta värktabletter, koka julskinkan och laga middag. Pust och stön. Dottern ledig i dag som tur är. Bara hoppas på att mattorna kommer med posten i dag. Skickades i onsdags så dom borde vara på gång.
Nu blir det en kopp kaffe till och ringa Kolmården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0