9 dagar kvar till jul

Nu är klockan halv sex och jag har varit uppe en timme. Vaknade utan värk för första gången på lääänge. Så nu har jag fyllt på med värktabletter. Perkulatorn står och blurrar och det börjar dofta kaffe. Alla sover så det är inte så mycket jag kan göra. Bara tysta saker. I dag blir deet en sväng in till Högsby. Måste köpa strömming till ättiksströmming och rullströmming. Nu är det "stessigt". Mat att laga, bakning och julgodis. Ingenting har jag gjort. Men jag hinner. Varje år säger jag att jag inte ska göra en massa mat och grejer. Men så står jag där i alla fall och fyller kylskåpet med mat, som ska åka in och ur kylen ända fram till påsk. Men gott är det. Nu ska jag i alla fall ta lite kaffe innan jag ordnar till fluffet i soffan som dotern förstörde i går kväll. Om hon bara kunde sitta på golvet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0