Dan före dan före........

Nu är det julstädat. Granen är klädd och skinkan kokt. I morgon gör jag Jansson och griljerar skinkan. Sen kan det bli jul. Var ner till affären en sväng och handlade lite småjox. Inte roligt med betalkort, har jag kommit på. Förut förde jag över mina pengar till dotterns konto och så gick hon och handlade. Smidigt. Nu får jag masa mig i väg själv. Sjuttsingen också. Nu gjorde jag nog bort mig.
Värmen kom i alla fall tillbaks ganska snabbt. För lite vatten i systemet och då stänger det av för att det inte skall slå eld. Hade kanske varit klokt att informera om det vid installationen av bergvärmen. Hade man (läs dottern och grannen) ju kunnat hålla lite koll. Men nu vet vi det och grannen har åtagit sig att hålla lite extra koll. Är ju inte så att det står och läcker nå´nstans. Tre år sen dom var här och borrade och kopplade in bergvärmen. Så det blir till att kolla vart tredje år ungefär. 
Nu skall jag ta en kopp kaffe till och läsa tidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0