Kallt,kallt, kallt

Minus 18 grader. Länge sen vi hade så kallt. Fördelen med kylan är att jag kan lägga maten jag har i frysen, ute på balkongen. Tog in julskinkan som legat där ute. Tänkte koka den i morgon. Är bara det + Jannson kvar. Duktig jag varit i dag. Steka köttbullarna i ugnen var helt suveränt. Varför har jag inte gjort det förut ? Stekte bara på dom lite hastigt i stekpannan, för bättre färg. Gott blev det också. Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt.
Julgodiset har jag också fått klart i dag. Sanslöst, jag vet. Får nästan ge mig själven klapp på axeln. Tur kanske att jag ska hämta värktabletter i morgon. Lär nog behövas. Annars blir det städning i morgon och upp med julgranen. Är nog det sista. Dotra ska på bolaget. Fest på juldagen i Oskarshamn. Kan hon behöva. Är inte ute så mycket så det stör. Jobbar, jobbar, jobbar. Sonen ska också jobba i morgon. Blir hämtad tjugo över sex. Hua. Onsdag åker han till Vetlanda. Kommer hit en stund på julafton tillsammans med äldste sonen och barnbarnet. Lite julmat och julgodis går väl alltid ner.
Nu är det dags för sängen. Hörs i morgon troligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0