Sälen Rambo



Å så va vi inne i julmånaden. Mimmi löper så Rambo går med sälkostym hela dagarna. Inga fler valpar tack.
Dottern har börjat bära upp alla lådor med julgrejer från källaren. Bordet i rummet är överfullt och ändå är nog hälften kvar att plocka upp. Mimmi, den lilla haren, är rädd för den stora tomten. Så hon håller sig på behörigt avstånd.
I dag blir det lite plockande. Dottern jobbar till halv två i dag så jag tänkte jag skulle få undan lite från bordet under förmiddagen. Julgardinerna till sovrummen är färdigstrukna, liksom alla juldukar. Rätt skönt. Är jobbigt för ryggen att stå någon längre tid.
Var på apoteket i går och hämtade ut brustabletter. Den här gången hade doktor Eva skrivit ut ett recpt med fyra uttag. Äntligen!! Annars har jag fått för en månad i taget. Lite besvärligare.
Beställningen av medicin över nätet  var super. Allt kom i brevlådan. Från Falun. Jag trodde att det var apoteket i Högsby som skickade. Hur korkad får man bli. Funkade i alla fall jättebra så det blir nog fler gånger. Nu blir det lite kaffe till innan dagen rullar i gång. Värmlandsfamiljen satsar på att komma i morgon. Har varit lite mycket???? Heter det verkligen så? I alla fall så kommer dom nå´n gång i helgen. Kaffe!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0