Söndag

Lilla fröken har åkt hem till Blomstermåla. Sov här i natt när pappa jobbade. Ovanligt lugnt. Hon kan ju prata det barnet men julhelgen har varit intensiv, så hon var lite trött. Somnade nio i går kväll och sov till halv tio i morse. Nu håller jag på med middagen. Fläskfilé och potatisgratäng. Mmmm gott. Dottern har dammsugit hela lägenheten utom köket, där jag skulle kamma Svea med furminatorn jag köpte. Men den dumma katten har gömt sig. Är inte framme alls när det är folk här. Så det blir väl kamning i kväll. Hon måste vara helt säker på att ingen är kvar.
Dottern tog med sig hundarna ut och skottar snö. Vitas favoritsyssla, inte.
Å så blev det ett litet avbrott på några timmar. Ätit middag och diskat. Kollat en sväng på TV, men som vanligt bara skit. Ont, ont, ont. Inte roligt alls. Nu är i alla fall Svea framme så jag ska försöka kamma henne. Inget hon gillar direkt. Men hon fäller nå´t kopiöst så det måste göras. Återkommer i kväll eller i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0