Sovadags???

Börjar väl bli dags för sängen. Har flyttat på lite möbler i kväll så det får jag väl f-n för i morgon. Laddar morgonblandningen med dubbel dos för säkerhets skull. Har plockat fram vad jag behöver till bullbaket. Lika bra att börja i morgon bitti efter kaffe och medicin. Son och dotter kollar på "Pirates of the Caribian" men jag hoppar det. Rambo lever rullan både inne och ute. Ute far han runt som en skållad råtta och slänger sig i snön. Inne jagar han skiten ur Issa. Han försöker leka med Vita ibland, men hon har liksom inte kommit på grejen med att jaga. Jaga Issa går bra men jaga Rambo fattar hon inte riktigt. Hennes version av lek är att snurra, steppa och kicka med bakbenet. Ser jäkligt dråpligt ut. Hon är lite egen den gamla tanten. I morgon fyller hon åtta år. Femtiosex människoår. Så man förstår ju att lektiden har passerat. Hon är ju nästan lika gammal som mig och det är väldigt sällan jag, ens jagar en katt. Sätter mig ner och väntar till katten kommer till mig. Efter kamning, öronrengöring, avmaskning och p-piller är det ingen katt som kommer till mig. Därför låter jag dottern ta hand om alla dom otrevliga sakerna., som ska göras med hundar och katter. Fungerar bra. Dom går till henne ändå. Om hon inte tar fram klotången. Då är dom som bortblåsta.
Nu känner jag att skallen börjar sega efter sömntabletten. Kanske dags att sluta innan jag skriver dumheter om vadjag tycker och tänker. Så nu bjuder jag er God Natt och en låååång vilsam sömn tillsvi snackas i morn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0