14 februari - Alla hjärtans dag

I går hände inte så väldigt mycket. Riktig slödag. Men en välbehövlig vila efter torsdagen. Dottern tog en långpromenad med hundarna. Inte Vitas favorit men hon följde snällt med.
Sovmorgon i dag, ända till klockan åtta. Var visserligen uppe klockan sex och tog värktabletter och medicin. Men somnade om ganska fort. Vita är en riktig sjusovare. Gillar att sova länge. Kissrundan klockan nio ville hon i alla fall följa med på. Annars kan hon sova till elva utan att behöva gå ut.
Fick ett mess från L i morse med en kram på alla hjärtans dag. Glad att bli ihågkommen. L är alltid gullig och kommer ihåg speciella dagar.  Jag är nog mer slarvig när det gäller sånt. Men här kommer i alla fall kramar till alla barn och barnbarn på alla hjärtans dag.
Dottern har tagit med sig alla hundarna och åkt in till en kompis i O-hamn som nyligen köpt hund. En chinese crested powder puff (tror det stavas så) köpt i Huskvarna. Så nu har jag lite semesterlugnt och skönt.
Ringde barnbarnet i Kristdala i går. Två gånger samt messade. Som vanligt inget svar. Tänkte hon kunde komma hit några dagar nu på sportlovet. Men det är väl inget att tänka på ens. Kan man bli förbannad eller?  Nu har jag ring på mobilen tre gånger från min mobil både hem och till pappans mobil samt flera gånger från min hemtelefon till deras och till mobilen. Inget svar. Får nog ringa om umgängesrätt på måndag. Som mormor har man väl några rättigheter. Vet ju att det är faderns puckade sambo som ligger bakom. En inställsam, krypig amöba som inbillar sig att hon vet och är bäst. Sorry bruden. Håller du på för länge blir det inte roligt. Jag har ganska hög toleransnivå, men den har du passerat med råge. Du har dessutom mage att säga att det du gör, gör du för N:s skull. Vilket kvalificerat skitsnack. Du har tydligen ingen aning om hur mycket du skadar det barnet. En dag blir det pay-back time.
Nu skall jag ta lite krafttag. Dammsuga och torka av golven. Fattar inte hur det kan bli så skitigt av tre små hundar. Återkommer framåt kvällen troligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0