Fredag morgon 27 februari

Har noll koll på dagar och datum. Var tvungen att kolla min kattkalender för att komma rätt. Så är det när man är en glad pensionär. Har sovit några timmar i natt, även om det är trångt med två hundar i sängen. Tur att dom är så små och tar relativt liten plats. Vaknade av att dottern försökte väcka Vita och Rambo för att dom skulle gå ut. Mina hundar är morgontrötta och klockan var tjugo i sex. Rambo försökte göra sig mindre än vad han är, för att komma undan. Men kissrunda blev det i alla fall. Sen fort upp i sängen igen och ner under täcket. Han ligger alltid under täcket. Är lite frusen av sig. Dottern åkte till jobbet och jag tyckte det var lika bra att stiga upp och fixa kaffe. Medicin och knäckebröd, det är min frukost.
Nyss ringde telefonen. Ett 08-nummer. Har ringt förut men jag har inte svarat. Försäljare? Men det var någon som sökte dottern. Undrade om hon kunde jobba??? I Stockholm??? Nä, i Högsby. Gick över växeln?? Talade om att hon inte bor inne hos mig och att hon redan var på jobbet. Fattar ingenting. Visserligen gick hon bredvid i två dagar som personlig assistent inne i Högsby, men det hade hon tackat nej till och mig veterligen var det ett företag från Växjö. Ja det visar sig väl. Kul när man är efterfrågad. Ja inte man som i jag alltså.
I dag blir det nog en seeeg dag. Kommer inte riktigt i gång. Har suttit vid datorn sedan jag gick upp. Kollat favoritbloggar och Blocket. Skall betala in lite köp på Tradera och maila en säljare. Hon sålde ett nytt toalock i rosa som jag bara ville ha. Vann det också. Bara 12 kr. Som hittat. Var bara det att hon inte upplyst om att locket var i trä, så frakten blir något dyr. Vet inte om jag är villig att betala 180 kr i frakt för ett toalock. Även om det är rosa.
Nu ska jag i alla fall försöka få på mig lite kläder och sätta igång. Ingen panik visserligen men det är skönt att få undan på förmiddagen. Lite städning blir det. Och hundpromenader. Återkommer nog i kväll.

Kommentarer
Postat av: Tgirl

Kolla frakten med DHL, kostar knappt ingenting mars ut. Borde inte kosta mer än 85 kr. Dhl ohc tradera har ju drive nu.

2009-03-04 @ 15:44:15
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0