Seg morgon

Sov dåligt i natt (ovanligt?) Hade både Vita och Rambo hos mig. Tog beslutet i går att, dom två flyttar med mig, så Mimmi får vara ensam. Tror hon behöver det. Sen blir jag ju hunddagmamma åt henne när dottern jobbar, naturligtvis. Så länge dom bor i närheten. I dag är jag i alla fall hundvakt hela da´n. Dottern har delad tur och visste inte om hon åkte hem emellan. 6.00 - 22.00, det blir långt. Vaknade i alla fall tjugo ggr minst i natt. Hade så jäkla ont. Halv fem gav jag upp och körde igång perkulatorn. Ingen idé att ligga och försöka sova, när det inte funkar.
I dag skall jag plocka och röja lite. Sanslöst vad man samlar på sig "bra att ha-grejer". Hittade prylar i går som jag defenitivt inte visste varför jag sparat. Har inte letat efter dom eller ens kommit ihåg att jag haft dom.
Ringde barnbarnet som vanligt i går kväll och som vanligt inget svar. Vet inte om jag skall skratta eller gråta. Det är bara så löjligt. Nu har jag i alla fall ringt två gånger förra vecka och varenda dag, sedan i söndags, den här veckan. Nu har jag satt i system att ringa varje kväll mellan sex och halv sju. Får se hur lång tid det tar innan någon svarar.
LM har lyst med sin frånvaro i nästan två veckor. Det är nästan så jag börjar bli lite orolig. Det värsta med långa uppehåll är att hon har så mycket hon måste berätta. I och för sig rätt skönt, jag slipper säga något. Bara nicka och säga "mmm" och "javisst".
Nu ska jag i alla fall in i duschen, innan jag kör i gång med dagens "arbete". Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0