3 januari 2009

Var tvungen att skriva dag månad och år, för att se hur det såg ut. 2009, då blir man äldre, antar jag. Tur att jag fick min åldersnoja när jag var 40. Annars hade det inte blivit roligt. Den gick över när jag var 40 år, 2 månader och 1 vecka. Sen har jag inte brytt mig. Slutade färga håret för några år sen. Jobbigast innan all färg var borta. Nu är håret vitt. Ganska snyggt. Ser ut som tomtemor. Förut kallade barnbarnen mig för Pocahontas. Det har dom slutat med.
Lördagen har travat på som vanligt. Dottern och jag var ute med hundarna när det snöade som mest. Mimmi tycktedet var skitkul. Rambo och Pippi-Lotta var måttligt intresserade. Ville helst gå in direkt. Inne har dom levt rövare idag. Alla tre. Pippi-Lotta har upptäckt att det är döroligt att jaga katter. Speciellt Gunsan. Förstår inte varför alla hundar är så tokiga i henne. Att dom inte gillar Svea, förstår man ju. en riktig surmupp. Sune är heller inte så intresserad av hundjakt. Issa är för stor antagligen. En bra bit större än Rambo. Dessutom börjar hon kela när dom rusar på henne och då blir dom ju lite ställda. var ju inte alls det som var meningen. Gunsan däremot gillar att bli jagad. Kan själv köra igång hundarna om hon är leksugen.
I morgon blir det bad för Svea. Hon fick en riktig genomgång med borsten i dag. Fäller inte så mycket just nu men är fruktansvärt skitig. Gunsan är inte så skitig som tur är. Går att borsta henne ren. Bada henne är förenat med livsfara och blodspillan. Hon har ett fruktansvärt humör när man gör något mot hennes vilja. Sune skulle också behöva ett bad men inte lika nödvändigt som Svea.
Nu är lördagen snart slut. Blir kaffe och knäckemacka innan det är sovadags och så skall hundarna ut en sista kissrunda.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Thomas tar sig oxå en knäckemacka innan han går & lägger sig. Kan det vara åldern? kram

2009-01-04 @ 06:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0