Bilköp

Efter middagen, makaronipudding, blev det resa till M-ås. Dottern köpte äntligen sin bil. Ville egentligen inte ha en vit bil men eftersom inte Mimmi gillar röda bilar, så blev det en vit. En Golf. Vad Mimmi har emot röda bilar vet jag inte. Hon skäller och morrar åt dem. På hemvägen stannade vi i Fliseryd och köpte en dammsugare på Algots. En vit.
Nu blir det inget mer bilåkande för min del förrän nästa onsdag. Då skall jag åka och kolla på en lägenhet. En tvåa på markplan. Med uteplats.
Rambo springer runt i sin lilla brottardress. Springer och springer, han är rätt lugn. Skulle jag också vara om jag gick runt i något sånt. När vi kom från Maxi igår kväll, hade "dressen" glidit ner, så han såg ut som en säl när han kom hoppande.  Bakbenen hade kommit innanför så han gick med frambenen och studsade bakänden efter sig. Lite synd att han skall  behöva lida och bli förnedrad av katterna bara för att Mimmi löper. Ringde veterinären i dag om parningen i lördags. Hon trodde inte att det var någon risk eftersom det var tidigt i löpet och en kort hängning. Finns sprutor hon kan få, Mimmi alltså, inte veterinären, men det var biverkningar. Stor risk för livmoderinflammation bl.a. Sen kunde man vänta till 28 -29 dagen och göra ett ultraljud och se om det var några foster. Då kunde man framkalla en abort. Lite som att välja mellan pest och kolera.
Nu är det dags för sängen. Måste vara utvilad i morgon när LM kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0