Blöt säng

Dottern fick naturligtvis för sig att bada Mimmi och Rambo i går kväll. Precis när jag trodde att allt var lugnt och sovadags. Efter badet far dom ju runt som skållade troll och skall torka sig. Min säng var uppbäddad och klar, så naturligtvis skulle dom dit och fara runt. Inte skönt att lägga sig i en blöt säng. Rambo frös så väldigt, så när jag la mig kom han och kröp ner under täcket. Dottern ropade på honom att det var sovadags, men han tyckte hon sa baddags, för han låg alldeles blickstilla. Så naturligtvis blev han utestängd från hennes rum och det hade han ju inte räknat med. Så i natt var det lite oroligt.
Gick upp halv sex och tog min medicin, som vanligt. Gick och la mig igen och fortsatte läsa i julboken, om olika sekter.  Somnade troligtvis om, för jag vaknade av att telefonen ringde. Hade naturligtvis inte fått i mig värktabletterna när jag var uppe, så det blev samma sega procedur igen, för att ta mig ur sängen. Är såå jobbigt på morgnarna. Naturligtvis hade telefonen tystnat när jag väl kom upp. Körde igång perkulatorn och tog två Tiparol. Hundarna levde rullan på varsin sida om en stängd dörr, så dottern vaknade i alla fall och tog ut allihop. Katterna hade fått tag i en påse bullar, som jag glömde lägga undan igår, så det var bullpapper och halvätna bullar i köket och hallen. Plastpåsen har jag inte hittat än. Hoppas den inte är uppäten. I och för sig rätt praktiskt. Kanske hamnar skiten direkt i påsen när dom går på lådan. Bara att plocka upp.
Hann hälla upp kaffe innan telefonen ringde igen. Pratsjuk kompis. Det blev lite djurprat på morgonen och nu sitter jag här. Skall göra ett allvarligt ryck med julsakerna idag. Annars blir det inget särskilt. Nu skall jag bädda och klä på mig. Återkommer troligtvis.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Den boken vill jag låna

2009-01-13 @ 10:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0