Julgransplundring

Nu är julen nedpackad i källaren. Fy sjutton vad tomt det blev. L var upp en sväng i dag på kaffe och Mariekex. Hade ingen aning om att hon skulle komma, så jag hade inte tagit fram något från frysen. Får göra det på lördag. Kanske svänga ihop en tårta. Sen ringde LM och undrade hur jag mådde + allt det vanliga med mat och tomtar och pension och bostadstillägg mm.
Middag: köttfärsjärpar, sås och potatis.
Katter och hundar fick burkmat. Vilket liv det blev. Alla for runt som galningar. Man skulle kunna tro att de inte fått mat på flera månader. Men så är det alltid med burkmaten. Vi åt ungefär en timme efter djuren, ändå stod Svea vid bordet och skrek som om hon skulle slaktas. Bara mat i huvudet på den katten. Ändå är hon smal som en stör. Alla är avmaskade, så det, kan det inte bero på. Vet inte om katter är galnare, när det gäller maten på vintern. Eller så ger jag dom för lite mat, även om dom har fri tillgång till torrfoder. Är väl inte lika gott som kött och fisk förstås, men är man hungrig äter man väl det som finns. Bortskämda troligtvis.
Nu blir det nog inte mer idag. Kaffe och medicin. I morgon skall vi åka till djuraffären om inte dottern jobbar. Köpa sele till Mimmi. Hon drar så förbaskat. Inte för att hon kan dra omkull någon direkt, men det är jäkligt irriterande. Kanske det blir en till Rambo också. Pippi-Lotta behöver inte ens koppel. Hon är så lydig och går jättefint. Inget som jag kan ta åt mig äran av. Men det är himla skönt med en hund som inte drar.
Glömt ge Gunsan p-piller igen, så nu är det inte roligt. Jo, hundarna tycker det så klart. Men inte jag. Jobbigt att lyssna på kattskrik.
Nu är det dags för lite kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0