Lördag kväll

Har hela tiden sagt att våra hundar inte är som andra. Skulle ju köra Rambo till M-ås i dag men eftersom Mimmi började löpa i måndags, var det ju ingen panik. Hon är på sjätte dagen och tikar är fertilast mellan dag 10 och 14. Så vi bestämde att vi skulle köra ner henne tisdag eller onsdag. Hon visade heller inget intresse för Rambo, men.... I eftermiddag hörde vi att han skrek till. När dottern kom dit, satt han fast. När hon sa det trodde jag Mimmi fastnat i grinden. Men icke. Ringde sonen som naturligtvis var på lördagshumör. Kunde inte lämna nån hund där. Får bli i morgon. Jävla skit. Han hängde bara någon minut (Rambo alltså, inte sonen) så förhoppningsvis blir det inget. Tidigt i löpet också, men får ringa veterinären på måndag. Bannade hundar. Dottern skulle jobba i morgon men fick ringa. Går inte att passa två stycken ensam och sonen lär inte vakna såå tidigt.
Läste några hemsidor i kväll och fick ett tips om, att eftersom jag är nykterist kan jag äta rödvin, som sås. Har jag aldrig tänkt på. Fast jag är inte nykterist. Tycker bara jag kan använda dagarna till nåt vettigare än att dricka vin och bli sjuk. Dessutom passar inte alkohol så himla bra ihop med värktabletter. Och måste jag välja så är det ju inte så svårt. Skall jag dricka vin en kväll betyder det att jag inte får ta några tabletter en hel vecka innan och det pallar jag inte med. Tror inte många vet hur jävla ont man har. Så det är ett val man får göra.
Nu skall jag ta lite kaffe och sen är det sovadags. Har tagit fram fläskytterfilé till i morgon. Tänkte göra potatisgratäng till men inte rödvinssås. Rambo får sova hos mig i natt. Får väl se hur natten blir. Förra gången Mimmi löpte, levde han jäkelen. Lät som en mistlur i dimma. Men hon är inte intresserad så vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0