Lördag kväll

Det blev ingen lugn lördag. Efter middagen, fiskgratäng och potatis, la jag mig visserligen en timme. Sova gick inte. Satte upp grind till mitt rum för att inte hundarna skulle komma in. Men Rambo är ju så liiteen. Han springer mellan spjälorna som en liten katt. Mimmi vansinnig förstås. Hon försöker komma in så en dag sitter hon väl fast och vi får såga loss henne.
Vid fem-tiden kom L med julklappar till mig och dottern. Kaffe, bullar och kakor hade jag lovat bjuda på, så det blev det naturligtvis. Vad det var i det kaffet vet jag inte men både L och dottern blev helt sjövilda. Vi skrattade så vi grät och jag blev helt slut. Både hundar och katter blev naturligtvis uppspelta av allt tjohejsan, så det blev livat värre.
Nu kom dottern med pizza. Äta, titta lite på Tv och sen är det sovadags. I morgon blir det lugnt. Hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0