Måndag 07.54

Blev väckt, första gången, av dottern. Var visserligen upp halv sex och tog medicin, men kände att jag nog kunde sova en stund till. Men det kunde jag inte. Näst äldste sonen hade messat henne och undrat, om hon kunde hämta upp honom på jobbbet och köra hem honom. Han mådde inte bra. Hmm. Måndagssjuka. Hon skulle ändå ner på skolan och lämna sista psykologiuppgiften, så hon tog ut hundarna och sen stack hon. I dag blir det väl AF också. Färdig med skolan och färdig undersköterska så nu är det jobbsök som gäller.
Blev ju inget loppis igår eftersom dottern fick åka och jobba. Majskycklingen jag lagade till middag, smakade inte annorlunda än annan kyckling. Trots reklamen och trots att den är dyrare. I dag vet jag inte vad det blir. Tänkte strömming och potatismos igår, men glömde ta fram strömmingen. Jo, jag har micro, men tinar inte strömming i den. Får hitta på något annat.
Natten har varit helt otroligt lugn. Jag och Evita i min säng, ja + några katter. Rambo och Mimmi hos dottern, med stängd dörr. Absolut det bästa. Inget spring på hundarna. Alla sov lugnt. Nu skall jag fylla på min kaffekopp, förlåt mugg och börja dagen. Återkommer antagligen.
Glömde: Stordottern pratade om längtan till sommaren. Nä, fy f-n. En sommar med 32+ grader inomhus är inget man längtar efter. Nu har jag mellan 16 och 18 grader. Lagom. Öppnar jag ett eller annat fönster blir det ännu behagligare. Innan de kopplade bergvärme till huset hade vi mellan 12 och 13 grader en vinter. då var det faktiskt lite för kallt. Alla mina blommor dog och jag hade strumpor på fötterna. Något  jag aldrig har annars. Nu är det linne och shorts som gäller inomhus.
Ja det var bara det, för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0