Måndag morgon

Söndagen var lite trög. Lille Rambo blev ju utestängd från dotterns rum eftersom Mimmi löper. Han gnisslade och pep hela natten. Troligtvis för att dörren var stängd. Han har sovit hos mig förut med dörren öppen så han har gått emellan och kollat upp så att hans mamma var kvar. Nu gick bara inte det. Han stod utanför dörren och skällde. Så klockan tre var jag tvungen att koppla honom så han stannade kvar i mitt rum. Blev naturligtvis inte mycket sova. Efter middagen tog vi alla hundar med oss och åkte till Mönsterås. Avlämning gick bra. Han följde med så snällt. Lite konstigt när vi kom hem. Mimmi var en helt annan hund. Inget spring och stim. Totalt lugnt. Natten har också varit lugn. Mimmi hos dottern och Evita hos mig och ingen har rört sig på hela natten. Jag var på toa halv sex och gick sen och la mig igen. Somnade om och sov till halv nio. Helt otroligt. Morgonen har också varit lugn. Det brukar vara ett himla oväsen annars. Dottern började fundera på att inte ha Rambo kvar eftersom Mimmi blev helt annorlunda. Men se det går inte jag med på. Då får han stanna hos mig, när hon flyttar. Han och Evita stimmar inte på det viset. Evita är ju en gammal tant och har kommit över slyngelåldern. Leker på sin höjd lite med mattan. Rambo kan jag inte bli av med. Han är ju min lille pojk. Så får det bli. Skall ringa sonen sen och höra hur det går. Rambo är med honom på jobbet. Hjälper till att mjölka idag. Stackars liten. Stora kor. Skrämmer väl livet ur honom.
Ringde Agria och ändrade försäkringen på Syrah´s Fonseca (Evita) till autogiro, varje månad. Fin rashund. Pappan heter Phosphoros Michelangelo och hennes mamma Syrah´s Caliterra. Fint värre.
Sen ringde jag Oskarshamns Veterinärstation för att höra om parningen i lördags. Telefontid i eftermiddag. Måste höra om vi eventuellt måste ge Mimmi en spruta för att avbryta eventuell dräktighet. Inte troligt att det blev något, men för säkerhets skull.
Nu skall jag ta en kopp kaffe till och klä mig. Ringa på en bil till dottern(som är hos tandläkaren) samt kanske ringa på en bil i Kalmar, om inte den första är kvar. Men först kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0