Onsdag 14 januari

Seg morgon. Sov inget vidare på grund av sömntabletter, eller snarare brist på. Gick upp, tog medicin och kaffe och gick och la mig igen. Så småningom kom jag i alla fall igång och vi åkte till stan. Köpte dressyrsele till Mimmi och vanlig sele till Rambo. Han är ju så rädd för halsbandet den lille kraken. Han har gått ner i vikt och blivit av med valphullet, så nu är han riktigt stilig. Som en riktig chihuahua. Men han skall egentligen bli av med 500 gram till för att komma till sin maxvikt som är 3 kilo. Mimmi väger nästan 5 kilo och Evita, som också är väldigt liten för en papillon, väger 4 kilo. Hon är lite rund men det skall vi snart få bort. Hon har börjat leka mer. Efter att ha tillbringat 8 år i soffan, har hon kommit underfund
 med att det är rätt roligt att leka med dom andra. Pipleksaker och bollar, begriper hon sig däremot inte på. Hon har aldrig lekt med det, eftersom hennes bror alltid tog alla leksaker. Allting var hans.
Har flyttat ut katternas mat i hallen. På frysen. Hundarna kommer inte åt den och det retar ju Mimmi. Hon har försökt på alla sätt att ta sig upp, men icke.
När dottern tvättade och dammsög bilen upptäckte hon att det fanns ett hundnät, som man kunde dra upp ur ryggstödet. Himla bra. Men definitivt inte för små hundar. Dom kom emellan på sidorna, vid fönstren. Men jag satt ju bak, så jag fick mota dom.
Alltså, tillbaks till stan. Efter djuraffären, tog vi en sväng till Netto, som jag tycker är väldigt överreklamerad. Visst finns det billiga grejer, men också dyra. Blev inte så mycket. Torrjäst och vaniljsocker. Dansk salami och spagetti. Åkte till MacDonalds, där jag inte varit på, jag vet inte hur länge.
Kom hem och var skit slut. Grannens katt satt utanför och det får den ju inte. Det är vår gård. Hundarna fick tokspelet i bilen, men den dumma katten bara satt kvar. Tills dom kom ut. Då jäklar. Både vi och hundarna var ganska möra och för min del blev det lite piller. Men det värsta kommer i morgon. Kommer alltid dagen efter. Ungefär som bakfylla.
Nu börjar det bli dags för sängen. Får väl se hur det går i natt. Kanske ska kolla om det finns någon form av receptfria sovisar.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Nackdelen med värk...att alltid behöva planera så dagen efter inte innehåller något "viktigt". Det har tagit några år men nu har jag väl kläm på det men det händer ju att man glömmer sig.



Kör hon Volvo U? Har sånt i min bil med och en överlycklig fet schäfer stannar inte heller bakom när det hoppar in barn i bilen!!

2009-01-15 @ 06:19:42
URL: http://tiagirl.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0