Onsdag den 7 januari 09.47

Hopplöst med alla helger. Vet inte vilken dag det är. Knappt vilken månad. Frågade dottern, så nu är jag med igen. Nu är väl alla helgdagar slut? Tar väl en vecka eller två innan man är inne i vardagslunken igen. Jag vill bara ha det till att det är måndag idag. Helg igår ju.
Har i alla fall börjat plocka ihop julburkar, så smått. Kör nog jul den här veckan ut, sen börjar jag plocka ner. Skall flytta om lite möbler idag. Tänkte öppna upp från kök till vardagsrum, men får nog tänka om. Stänga till lite mer. Rena racerbanan, morgon, middag och kväll. Tre hundar som jagar en katt. Inte roligt. Jo, dom tycker ju det naturligtvis.
13.36 Dotternlagade middag i dag. Makaroner och falukorv. Gott efter all julmat. I morgon blir det fisk.
Diskat, plockat undan och sorterat papper och tidningar som skall till pappersinsamlingen. Inte klokt vad reklam det blir bara på en vecka.
Äldsta dottern ringde. Hennes tur att få vinterkräksjuka. Började med sambons mamma. Sambon fick det ju naturligtvis och det vet vi ju alla hur sjuk en karl blir. Nu är det dotterns tur. Inte roligt att bli sjuk med bebis i magen. Tur att dom inte bor i närheten. Kräkas är det värsta jag vet. Det slår till och med tandvärk. J blir väl sjuk lagom till skolan börjar. I morgon.
Nu blir det värktabletter och middagsvila. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0