Onsdag kväll 21/1

Sov faktiskt lite mer än fyra timmar i natt. Tog tre örtmediciner. Rekommenderad dos är 2 -4. Kanske berodde på tabletterna eller så kanske abstinensen börjar avta. Kaffe, mackor och medicin som vanligt. Bäddade och duschade. Vilket oerhört spännande liv jag lever. L ringde, var lite pratsjuk. Bestämde att vi åker upp i morgon. Med kopplad Mimmi. Sist jagade hon höns. Vet inte hur Pippi-Lotta reagerar på hönsen. Hon har aldrig sett några, storstadshund som hon är.
Till middag blev det kokt falukorv med pepparrotssås och potatis. Inte så dumt. Räckte till hundarna också. Dom gillade det. Men dom gillar allt som inte är torrfoder.
LM ringde på eftermiddagen. Ville inget särskilt. Komma hit antagligen men jag hade inte tid idag. Hon kommer nästa vecka. Hade tänkt baka lite. Köpte mjöl och jäst förra veckan. Men upptäckte att frysarna är så fulla att det inte går in mer just nu. Måste tömma lite mer om jag ska få in nötköttet, som jag väntar på.
Pratade med min fd svägerska i kväll. Har inte pratat med henne sedan begravningen. Hon bor ju så långt borta med. Missade naturligtvis arga snickaren på femman. Alltid roligt att få lite tips nu, när jag ska måla om allting i vitt. Inredningsprogram och matprogram är nog det jag kollar mest på. Per Morberg är jättebra men ibland krånglar han till allt lite för mycket. (Bara för att han inte gör som jag)  Leila är också en favorit, trots att hon pratar bäbisspråk ibland. Det ser så jäkla lätt ut när hon gör något. När jag bakar ser köket ut som ett slagfält. Hade en dagmamma till ungartna som var helt suverän när det gällde bakning. Man såg inte att hon höll på att baka. Köket var fläckfritt. Inget mjöl på bänkarna och ingen disk. Det var helt otroligt. Ändå kunde hon ha fem - sex ungar kring benen. Fattar inte hur hon bar sig åt.
Nu ska jag ta något att äta. Knäckebröd kanske. Det hör till åldern fick jag reda på. Sen är det väl sängen som gäller för att samla krafter till en ny händelserik dag i Berga. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0