Söndag eftermiddag

Svea har badat på förmiddagen. Såg ut som en pinnkatt. Nu har hon legat under min säng ett par timmar. Vägrar komma fram. Vet att det är borstning på gång.
Lagat middag. Kotletter och potatis. Dottern har dammsugit och torkat alla golv.
Rambo fortsätter att pinka in revir. Hur ska man få honom att sluta? Kastrering? Försöker vakta honom, men inte en chans att se när han gör det. Så liten och snabb.
I dag har han jagat Gunsan. Hon fick in en fullträff på honom så han skrek till. Så nu ligger hon risigt till. Han SKA bara ha tag på henne. Men han är ju så liten. Kommer inte åt henne ens när hon sitter på en köksstol.
Kallt fortfarande. Runt 10 minus. Inget väder jag vill vara ute nån längre tid i. Pippi-Lotta vill inte heller gå ut. Får dra eller bära henne ned för trappen. När vi ska in däremot, så springer hon. Har tvättat sängen hon hade med sig hit, så nu ligger hon nedbäddad i den. Man ser på henne hur mysigt det är. Mimmi och Rambo har lagt sig i sin bädd. Trötta efter all kattjakt. Tyvärr varar det inte så länge.
Nu skall jag också lägga ikull mig och läsa Aftonbladet. Återkommer kanske senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0