Söndag kväll

La mig som sagt för att vila efter två piller. Kunde inte slappna av så jag satt mig vid datorn och kollade bloggar jag följer. Är så sugen på att ändra om här hemma. Måla och få lite shabby chickt. Vitt,vitt , vitt och ännu mera vitt,  Telefonen ringde, det var L, eller var det LM, har blandat ihop dom nu. Fick i alla fall reda på att jag blivit NÅGON. En stjärna, star en kändis. Alla pratar visst om mig och alla vet vem jag är.  Den där i Berga, som inte dricker sprit och som har blivit religiös. Det är jag det. Jag är full av beundran för alla människor  som lägger ner så mycket av sin dyrbara tid på lilla oansenliga mig. Helt sant att jag inte dricker. Ger mig inget att sitta i min ensamhet och pimpla vin till jag slocknar. Dag ut och dag in. Dyrt blir det och dåligt mår jag och tänk så mycket idiotiska grejer man kan hitta på när man är på fyllan. Har passerat det stadiet. När L och jag inte fick upp en vinflaska utan att be om hjälp, då var det läge att lägga ner. Eller om det var LM och jag som inte fick ur korken. Eller L och LM. Sen jag slutade att pimpla vin (har aldrig gillat vin, föredrar öl) har jag blivit religiös och går i kyrkan. Däremellan lever jag ett enformigt och tråkigt liv här hemma utan några vänner. Jag sitter här vid datorn och kastar skit på mina vänner. Det är det enda nöje jag har tydligen. Så dum i huvudet är jag inte så jag skriver skit om mina barn, barnbarn och vänner. Den klick jag har är jag väldigt rädd om. Dom andra runt omkring, som tror att dom känner mig, drar jag valser för som vanligt. Huvudsaken att det låter trovärdigt. Tro nu för guds skull inte att det är bara jag som ljuger. Alla ljuger och hittar på, ljuger och sviker för att själva hamna i en god dager. Har man såna vänner, behöver man inga fiender.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0